Παρακολουθώ, συμμετέχω και μια πρόταση!!!

Διαβάζουμε ακόμα και σε έντυπα που ασχολούνται με τη θρησκεία να
γράφουν «Στη Θεία Λειτουργία συμμετείχαν 3 Αρχιερείς και πολλοί ιερείς,
παρακολούθησε δε πλήθος πιστών»
. Αυτό είναι ένα μεγάλο λάθος που
κάνουμε όλοι, κυρίως εμείς οι «ακατήχητοι» .
Δεν είμαι θεολόγος για να κρατώ τους τύπους και τη σωστή ορολογία,
αλλά τα δρώμενα της πίστης μας δεν είναι θεατρικές παραστάσεις για να
τα «παρακολουθούμε».
Ο παπάς δεν είναι ο ηθοποιός που παίζει το ρόλο του και οι εκκλησιαζόμενοι
οι θεατές. Ο ιερέας είναι ο ένας από μας ο έχων τη κλήση, που δια της
χειροτονίας λαβαίνει τη Θεία Χάρη να εκτελεί για μας τα Μυστήρια της
Εκκλησίας. Στην Ορθόδοξη Εκκλησία ο ιερέας μόνος του δεν μπορεί να
εκτελέσει Θεία Λειτουργία. Τα Μυστήρια δεν γίνονται για τον Ιερέα, ο ιερέας
είναι ο βοσκός και μεις το κοπάδι που συμμετέχουμε στη Θεία λατρεία.
Όλες οι ευχές, οι δεήσεις, ικεσίες είναι σε πρώτο πληθυντικό. Ομολογούμεν,
δεηθώμεν, σχώμεν
κλπ… είναι επειδή πάμε στην Εκκλησία να προσευχηθούμε
ομαδικά,να συμμετάσχουμε όχι να παρακολουθήσουμε.
Ψάλει ο ιερεύς «Τα Σα εκ των Σων Σοι Προσφέρομεν» δεν είναι πληθυντικός
μεγαλειότητας αλλά όλοι μας, συμμετέχουμε στη προσφορά. Όταν ο ιερεύς
λέει«Αγαπήσωμεν Αλλήλους ίνα  εν ομονοία ομολογήσωμεν» στη παλαιά
Εκκλησία δινόταν η «Συχώρεση» ο ένας στον άλλον, κάτι που έχει κρατήσει
η Δυτική Εκκλησία.
Μετά ένας καλλίφωνος αναγιγνώσκει το «Πιστεύω» τα 12 άρθρα του
«Συντάγματος» της Πίστης μας. Κανονικά το λένε όλοι οι συμμετέχοντες,
αλλά οι «νεωτερισμοί» που κατά καιρούς εισήχθησαν στην Εκκλησία άλλαξαν
πολλά με αποτέλεσμα ο περισσότερος κόσμος αντί να συμμετέχει παρακολουθεί
τα δρώμενα.

 

__corfu_easter

Και έρχομαι σε ένα άλλο κεφάλαιο που και εκεί ειδικά στη πατρίδα μου, δείχνουμε
την άγνοιά μας σε βασικά σημεία της πίστης μας. Επιτάφιοι και Λιτανείες που
πλέον, ειδικά στη Κέρκυρα δεν έχουν ουδεμία σχέση με την λατρεία.
Περισσότερο «θεατρικά δρώμενα» γίνονται παρά μέρος της λατρείας. Έτσι ο
Κερκυραίος αντί να συμμετέχει στη τελετή,στέκεται θεατής όχι του τιμωμένου
στη Λιτανεία αλλά των Φιλαρμονικών. Ακούμε την έκφραση «Πάω στο Λιστόν
να  
δω που θα περάσουν οι Επιτάφιοι» … Αυτή η έκφραση δεν λέγεται για
Επιτάφιο… είτε δεν έχουμε συνείδηση τι είναι ο Επιτάφιος είτε απλά είμαστε
στο κόσμο μας.
Όταν πεθαίνει δικός μας άνθρωπος ή συγγενής μας ή φίλος ή γνωστός δεν
στεκόμαστε στο δρόμο και παρακολουθούμε την εκφορά και πόσο καλά παίζει
η μπάντα, αλλά ακολουθούμε συμμετέχουμε στο πόνο. Έτσι λοιπόν στον Χριστό
αντί να πάμε στην Ακολουθία και μετά πίσω στην Εκφορά, πάμε και πιάνουμε
θέση να ακούσουμε τη μπάντα, τη χορωδία και αν ο παπάς φοράει όμορφα ράσα.
Βέβαια σε αυτά την απόλυτη ευθύνη φέρει η τοπική Εκκλησία και ο τοπικός
Επίσκοπος που επιτρέπει να βγαίνουν Επιτάφιοι χάριν θεάματος, εγώ τους
λέω «αλειτούργητους». Υπάρχει βέβαια και η αντίδραση κάποιων που
βγάζουν ίκτερο λόγω της μη εντοπιότητας του τοπικού Επισκόπου και έχουν
πάντα το καλό λόγο, αλλά εδώ έχουμε να κάνουμε με θεολογικού τύπου ζητήματα.
Δεν είναι δυνατόν σε θρησκευτικές τελετές τον λόγο να έχουν οι Μπάντες.
Δεν είναι δυνατόν ένας Επιτάφιος και μια Λιτανεία να είναι σιδηρόδρομος.
Αρκεστείτε στο μέτρο.

Θα κάνω μια ολοκληρωμένη πρόταση που ίσως ακουστεί τολμηρή
για τους Κερκυραίους ειδήμονες.

1. Επιτάφιοι θα βγαίνουν μόνο των Ενοριών και Ναών οι οποίοι
λειτουργούνται τακτικά και όχι μόνο σε ιδιαίτερες μέρες.
(Φρουρίου, Προσκόπων, Παντοκράτορος κλπ).
2. Στον Επιτάφιο της Μητροπόλεως και την Λιτανεία-Επιτάφιο του
Αγ. Σπυρίδωνος θα συμμετέχουν: 

     α. ένα τμήμα μαθητών με αντιπροσωπείες από όλα τα Γυμνάσια
β. ένα τμήμα μαθητών με αντιπροσωπείες από όλα τα Λύκεια
γ. ένα τμήμα προσκόπων με αντιπροσωπείες από όλους τους τύπους.
δ. μία Μπάντα αποτελούμενη από 120 μουσικούς αυστηρά που θα στελεχώνεται
από 40 μουσικούς των 3 φιλαρμονικών της πόλης με τις στολές τους. Θα ηγούνται
οι 3 Αρχιμουσικοί και το τμήμα αυτό θα αποδίδει και τις 3 συνήθεις πένθιμες
μάρτσιες που θα διευθύνει έκαστος αρχιμουσικός.
ε. μία μικτή χορωδία.

3. Να τεθεί ώρα έναρξης περιφοράς των Επιταφίων 7.30 μμ (δεν
νοείται Επιτάφιος μεσημεριάτικα) και να κλείνουν τα καταστήματα,
ώστε να μπορούν άπαντες να συμμετέχουν στις τελετές και να
αποφεύγεται το θέαμα, να παρακολουθούν Επιταφίους τρώγοντας
πιτόγυρα.
4. Να συσταθεί στους καταστηματάρχες την ώρα πομπής τα γκαρσόνια
να μη διακόπτουν τη πομπή με τους δίσκους. (βέβαια αυτό είναι
αποτέλεσμα της μακράς διάρκειας της πομπής που πρέπει άμεσα να
περιοριστεί).


Πρέπει λοιπόν να συνειδητοποιήσει ο Κερκυραίος πως η υπερβολή έχει και |
τα μειονεκτήματά της. Μια πομπή 1 ώρας αναγκάζει τα γκαρσόνια να περνούν
ανάμεσά της να εξυπηρετήσουν τους πελάτες τους, μια πομπή ενός τετάρτου
δεν κουράζει τον «ξένο θεατή» και είναι η αυτού καθεαυτού θρησκευτική τελετή,
χωρίς φανφάρες χωρίς επιδείξεις.
Τολμήστε, εμείς που τα γνωρίσαμε απλά και λυτά, μας γέμιζαν κατάνυξη γιατί
ακολουθούσαμε -συμμετείχαμε στη περιφορά. Ευτυχώς που στα χωριά μας
διατηρείται αυτή η πραγματικότητα
. Ντόπιοι και ξένοι, κάτοικοι κι επισκέπτες
ακολουθούν τον Επιτάφιο στη γύρα του.
Στη Πόλη δυστυχώς επικρατεί, η φανφάρα, η επίδειξη και ότι στραβό γεννήσει
το κεφάλι του ανθρώπου στο βωμό του χρήματος.

Ελπίζω ο Μητροπολίτης να γίνει πραγματικός
θεματοφύλακας  της πίστεως!!!

Advertisements

1 σχόλιο

    Trackbacks

    1. Πάσχα… επιλογή Κέρκυρα;;; | Τάδε Εφη Πίπης

    Σχολιάστε

    Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

    Λογότυπο WordPress.com

    Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

    Φωτογραφία Twitter

    Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

    Φωτογραφία Facebook

    Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

    Φωτογραφία Google+

    Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

    Σύνδεση με %s

    Αρέσει σε %d bloggers: