Οι «αστικοί μύθοι» των Κερκυραίων!

Γράφει ο Σπύρος Χειρδάρης


Advertisement

Επειδή δυστυχώς το νησί της Κέρκυρας κατέχει πολλές πρωτιές μία από αυτές είναι το μεγάλο ποσοστό αναλφαβητισμού και τα μικρά ποσοστά επιτυχόντων στη τριτοβάθμια εκπαίδευση, βρίσκονται οι λίγο μορφωμένοι που όπως ο βοσκός άγει το κοπάδι και ο μονόφθαλμος τους τυφλούς έτσι κι αυτοί εκτρέφουν το κοπάδι των αδιάφορων, αμόρφωτων ντόπιων, με μπόλικο κουτόχορτο.
Πολλοί θα έχετε ακούσει για τις Κερκυραϊκές πρωτιές που με στόμφο επαναλαμβάνει ο Κερκυραίος που έχει κόψει τις σχέσεις με τη γνώση.
__a

«Εμείς είχαμε εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρισμού» θα σου πει «και μας το έκλεισαν οι Έλληνες»…
Νομίζει πως οι Εγγλέζοι του είχαν ηλεκτρισμό και το εργοστάσιο το έκλεισε η κακιά Ελλάδα γιατί τον ζηλεύει. Κανείς δεν του είπε πως όταν είχε η Κέρκυρα εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρισμού υπήρχαν άλλα 500 στην Ελλάδα και δεν ήταν ο μόνος.

«Εμείς έχουμε την αρχαιότερη Φιλαρμονική»… άλλο ένα hoax που καταρρίπτεται θα λέγαμε σήμερα στο διαδίκτυο.

Την Πρωτομαγιά του 1816 ιδρύθηκε στη Ζάκυνθο (με πρόταση του Ιταλού καθηγητή μουσικής Marco Battagel) «Φιλαρμονικός Σύλλογος», η ολιγομελής Μπάντα του οποίου έκανε την πρώτη δημόσια εμφάνισή της το 1817 (υπό τον Βattagel) με μικρό αριθμό εκτελεστών, λόγω έλλειψης μουσικών οργάνων. 
Η Μπάντα αυτή (που επανεμφανίστηκε με αρτιότερη συγκρότηση το 1823, πάλι υπό τον Battagel) είναι ο αρχαιότερος ελλ. μουσικός Φορέας και αποτελεί το πρώτο επίσημο βήμα στην Ιστορία των ελλ. Φιλαρμονικών. (περισσότερα εδώ )

επίσης

Η Φιλαρμονική Σχολή Πάλλης αποτελεί Σωματείο που εδρεύει και δραστηριοποιείται στο Ληξούρι της Κεφαλλονιάς Κατά τη βιβλιογραφία και τις αρχικές πληροφορίες προσδιορίζεται η ίδρυση της Σχολής μεταξύ των ετών 1834 – 1839 Στο Αρχείο του ιστορικού Ηλία Τσιτσέλη σώζεται αντίγραφο του πρώτου «Καταστατικού» της Σχολής το οποίο εντόπισε και δημοσίευσε ο Καθηγητής του Πανεπιστημίου Πατρών Γεώργιος Μοσχόπουλος σε ανακοίνωσή του στο Συνέδριο Ιστορίας της Επτανησιακής Μουσικής με τίτλο «Συμβολή στην Ιστορία της Επτανησιακής Μουσικής», που διεξήχθη στο Αργοστόλι και στο Ληξούρι το 1995. Στο Καταστατικό αυτό, που χρονολογείται από το έτος 1839, υπογραμμίζονται οι δημοκρατικές διαδικασίες της ομάδας που ίδρυσε τη Σχολή, της οποίας δραστήριο μέλος ήταν ο δεκαεξαετής Πέτρος Ιακώβου Σκαρλάτος. (περισσότερα εδώ )

«Εμείς είχαμε Ακαδημία και μας τη πήρανε» … ναι την Ιόνιο Ακαδημία που έφτιαξαν οι Εγγλέζοι βέβαια και σπούδαζαν οι έχοντες και κατέχοντες της εποχής και όχι ο λαουτζίκος που ψόφαγε στη πείνα.

«Εμείς είχαμε το πρώτο Θέατρο στα Βαλκάνια»που έφτιαξαν φυσικά οι Ενετοί  (με χρήματα των Κερκυραίων πάντα) για πάρτη τους γιατί οι πρόγονοί μας δεν έμπαιναν ούτε από τις καμινάδες αφού ήταν απασχολημένοι στα σαγράδα να αργοπεθαίνουν αν δεν είχαν να ξεπληρώσουν τα χρέη στους κόντηδες. 

Κατά πόσο βέβαια γινόταν πρώτα δοκιμή στη Κέρκυρα για να ανεβάσουν τη παράσταση στην Ιταλία ας μη το συζητήσουμε. Είπαμε το κουτόχορτο ευδοκιμεί άφθονο.

«Στην Ανουντσιάτα θάφτηκαν οι πεσόντες στην λεγόμενη Ναυμαχία της Ναυπάκτου»
Τελευταία υπάρχει από μια μικρή μερίδα Κερκυραίων η απαξίωση ακόμα και της σημασίας της Ναυμαχίας της Ναυπάκτου, με ειρωνικές αναφορές αφού «ανακάλυψαν» ότι η Ναυμαχία της Ναυπάκτου δεν έγινε στην Ναύπακτο αλλά ανοιχτά του σημερινού Πατραϊκού Νότια των Εχινάδων Νήσων, άρα λένε από μέσα τους στο θολό τους μυαλό «με ποιό δικαίωμα καπηλεύεται η Ναύπακτος  τη Ναυμαχία και κάνει εορτασμούς και μεις που ναυλόχησε ο Στόλος εδώ δεν κάνουμε τίποτα« και έρχονται να πούν ως βασικό συμπέρασμα «μια από τις σημαντικότερες παγκοσμίως ναυμαχίες, της λεγόμενης ναυμαχίας της Ναυπάκτου και όπου σήμανε το τέλος των κωπήλατων πολεμικών πλοίων»
άσχετα αν 
Η σημασία της είναι απερίγραπτη καθώς όχι μόνο η «Ιερή Συμμαχία» κατάφερε να νικήσει τον πανίσχυρο οθωμανικό στόλο αλλά και να αποτρέψει την περαιτέρω επέκταση των Οθωμανών στην Ευρώπη.
Αυτά λοιπόν τα κωπήλατα πλοία τοποθέτησαν τους νεκρούς τους σε ψυγεία, προφανώς τους έκαναν παστούς και τους έφεραν όλους και τους έθαψαν στην Ανουντσιάτα. Πάντα υπερβολικός ο Κερκυραίος φαφλατάς το αναμεταδίδει. Το ότι νεκροί «θάφτηκαν» στη θάλασσα, τραυματίες πήγαν σε Κεφαλληνία αλλά και Λευκάδα όπου κάποιοι πέθαναν, όπως εφτασαν και στη Κέρκυρα και νοσηλεύτηκαν στις τότε Μονές όπου κάποιοι πέθαναν και οι μεν Καθολικοί θάφτηκαν στην Ανουντιάτα και οι Ορθόδοξοι στον Αγιο Νικόλαο Ντε Βέκια, να μη τα λέμε αυτά.

«Γενέτειρα η Κέρκυρα του Μάντζαρου που μελοποίησε τους Εθνικούς Ύμνους της Ελλάδος και της Κύπρου»  να δώσουμε στόμφο όταν ο Εθνικός Ύμνος είναι ένας και ο αυτός μιλάμε για ΤΟΝ Εθνικό Ύμνο Ελλάδος και Κύπρου.

«Γενέτειρα του Ανδρέα Κάλβου» όχι γεννήθηκε στη Ζάκυνθο πως να το κάνουμε.

«Γενέτειρα του κορυφαίου Παγκοσμίως Αστρονόμου Ιωάννη Φωκά» ενός σύγχρονου που το όνομά του φέρουν κρατήρες στην Σελήνη και στον Άρη αλλά οι Κερκυραίοι τον αγνοούν.

«Το πρώτο αστεροσκοπείο του Φελίξ Λαμεχ» και λοιπόν;;;

«Τη μεγαλύτερη Πλατεία των Βαλκανίων» μετά αυτή του Βουκουρεστίου όμως.

«Το νησί που παίζεται το Κρίκετ» και στο Πακιστάν, στις Ινδίες, στο Μπαγκλαντές όπου υπήρχε Αγγλική αποικία παίζεται το Κρίκετ … και λοιπόν;;;

«Η πρώτη γυναίκα Δήμαρχος»μετά από αυτήν της Αμαλιάδος βέβαια.

Και άλλα πολλά που γεμίζουν τόμο αν καθίσω και γράφω.

Εκείνες τις πρωτιές που πραγματικά πρέπει να πουν όμως, δεν τις λένε.  όπως το γκρέμισμα της Πόρτα Ριάλα, το γκρέμισμα του Δημοτικού Θεάτρου, την άναρχη δόμηση επί μνημείων κλπ.

Advertisement

Advertisements

1 σχόλιο

    Trackbacks

    1. Περί «Γραικών» και άλλων μύθων!!! | Τάδε Εφη Πίπης

    Σχολιάστε

    Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

    Λογότυπο WordPress.com

    Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

    Φωτογραφία Twitter

    Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

    Φωτογραφία Facebook

    Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

    Φωτογραφία Google+

    Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

    Σύνδεση με %s

    Αρέσει σε %d bloggers: